Gorące tematy: COVID-NEWS Antypartia Ruch Oporu 2020 Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
812 postów 2242 komentarze

krzysztofjaw

krzysztofjaw - Właściwie: Krzysztof Jaworucki. KONSERWATYSTA W IDEI I WARTOŚCIACH ŻYCIOWYCH, KONSERWATYWNY LIBERAŁ W GOSPODARCE. EKONOMISTA I FINANSISTA. PATRON DUCHOWY: BŁ. JERZY POPIEŁUSZKO, AUTORYTET MORALNO-ETYCZNY: ŚW. JAN PAWEŁ II, MENTOR POLITYCZNY: E. B

Moje komentarze

  • @zbig71 01:50:04
    Silna Polska w UE to faktycznie było hasło PiS. Nie zgadzałem się z wejściem Polski do UE, ale w sumie jestem pewien, że niezależnie od wyniku referendum i tak by nas do niej przyłączono (casus Irlandii w sprawie TL).

    No dobrze jesteśmy w tej UE, ale proszę zauważyć, że nawet w 2004 roku ta UE była jeszcze inna i bardziej zbliżona do idei jej założyciela R. Schumanna niż A. Spinellego, jaka prezentuje dzisiaj.

    Napisałem, że jak już jesteśmy to winniśmy wyssać z niej tyle ile możemy a w przyszłości sądzę, że tak UE w obecnym kształcie nie ma szans przetrwania.

    Pozdrawiam
    Czy można mówić o niemieckiej UE?
  • @interesariusz z PL 19:14:30
    "Swobody europejskie są stosowane tylko do momentu, gdy silniejsi na nich zyskują, gdy jakiś drugorzędny kraj znajdzie sobie niszę rynkową, to się go blokuje, nie zważając na naruszanie swobody".

    Dokładnie tak było, stąd teraz potrzeba odzyskiwać i pomnażać kapitał polski, bo niestety albo stety kapitał nie jest bezpaństwowy i ma swoją narodowość.

    Jak Niemcy przejęli moją firmę to bardzo szybko wszyscy nasi poddostawcy zmienili się na firmy niemieckie (nawet z droższymi i gorszymi produktami) i przez Niemców było to uznane za normalne i naturalne.

    Pozdrawiam
    Czy można mówić o niemieckiej UE?
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 19:11:14
    "A tak niedługo będziemy kupować ruski gaz od Niemców. Poza tym Rosja nigdy nie dążyła by do zniszczenia terytorium, gdzie są ważne dla niej sieci przesyłowe".

    A czy ktoś mówi o zniszczeniu w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Obecnie wystarczy po prostu ekonomiczne przejęcie. Pamięta Pan, że D. Tuska chciał sprzedać Rosji LOTOS a nawet Azoty w Tarnowie?

    A niechby dla nich wystarczył tylko kolejny i bezkrwawy rozbiór Polski? To i tak przejęliby sieci przesyłowe. Zresztą budowa Nord Stream świadczy o tym, że zamiary Moskwy i Niemiec są oczywiste.

    Pzdr
    Czy można mówić o niemieckiej UE?
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 19:05:17
    "Jaki wzrost? Polska to jedynie zaplecze montażowe i podwykonawcze z tanią siłą roboczą, głównie właśnie dla Niemiec.
    Nawet interesów z Rosją nie pozwolą nam robić bo to mało "patriotyczne".

    Zgadzam się z Panem, że przez 30 lat staliśmy się zapleczem i tanią siłą roboczą Niemiec. Mało tego staliśmy się obiektem wyprowadzania zysków z firm działających w Polsce (spółek - córek) do centrali czyli spółek - matek. Znam to z autopsji, bo kilka lat pracowałem w polskim oddziale największego międzynarodowego koncernu niemieckiego i to na dość eksponowanym stanowisku (wchodziłem w skład ichniego 24 osobowego polskiego tzw. "organigramu", czyli trzonu top managementu).

    I jako tako wiem też jaki jest stosunek Niemców do Polski i Polaków. Stąd im skrajnie nie ufam. A skoro im to też skrajnie nie ufam Moskwie, bo to jeden tandem - kondominium niemiecko-rosyjskie. Przeciw Moskwie też istnieje wiele historycznych polskich obaw. Zresztą dla tych dwóch krajów jesteśmy w Europie niepotrzebni i to się nie zmieniło od wieków i trwa do dzisiaj.

    Tak więc byłbym ostrożny w relacjach z Rosją, które tak Pan promuje. Faktem jest, że to duży i wielki rynek konsumencki i warto byłoby z nimi prowadzić choć dużą wymianę handlową, ale przecież nie na kolanach, bo do tanga trzeba dwojga.

    Pozdrawiam
    Czy można mówić o niemieckiej UE?
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 07:46:54
    Będę mógł odpowiadać po godzinie 15- tej, dzisiaj.
    Pozdrawiam
    Czy można mówić o niemieckiej UE?
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 19:19:06
    Pytanie nie do mnie, ale ja zawsze byłem przeciwnikiem UE i tak głosowałem w referendum. Niestety jesteśmy w niej i teraz trzeba robić wszystko, aby wyssać z niej jak najwięcej dla Polski.
    Pzdr
    Czy można mówić o niemieckiej UE?
  • @szaweł 13:13:20
    Może będzie to dokładniej przedstawione w jutrzejszym tekście. Tu skupiłem się na przedstawieniu krótkiej historii wraz ze wskazaniem niektórych prawidłowości i sposobów wyjścia z tej pętli.

    Pozdrawiam, ale nie widzę tu błędów merytorycznych a temat to rzeczywiście rzeka... a, że podszyta oszustwem to chyba dla każdego jest jasne. Problem pojawia się w sytuacji analizowania konkretnych umów a niektóre banki miały je przygotowane perfekcyjnie i teraz trudno coś uzyskać w sądach. MBank trochę niechlujnie przygotował umowę i jest furtka do zwycięstwa, ale rozprawa trwa już 10 lat...
    Kredyty nominowane w CHF - krótka historia
  • @Gringo 14:43:39
    "Ale spokojnie, dalej będziecie straszyli Polaków tęczowymi flagami, wyssaną z brudnego palucha masturbacją kilkulatków i Niemcami, rozwalając przy tym strukturę etniczną naszego kraju".

    A nie mamy racji?

    Pzdr
    Po wyborach... chapeau bas - moi rodacy!
  • @Krzysztof J. Wojtas 13:48:29
    Masz rację. Nie jest to tożsame, bo nie każdy kto nie jest uczestnikiem KK od razu musi być pozbawiony Boga. Dziekuje za zwrócenie uwagi.
    Pozdarwiam
    Po wyborach... chapeau bas - moi rodacy!
  • @Jasiek 10:12:03
    Od zawsze pisałem, że nie popieram pomysłów wpisywania do naszej Konstytucji jakichś uzależnień naszego kraju wobec innych.

    A co do przyjaciół, to teraz jest czas na ewentualne krytyczne uwagi wobec niektórych posunięć A. Dudy.

    Pozdrawiam
    Po wyborach... chapeau bas - moi rodacy!
  • @roux 10:10:26
    Oni zrobili "w ciula" też innych, m.in. szefa NATO.

    Nie usprawiedliwia to jednak kontrwywiadu polskiego. Do takiej rozmowy nie miało prawa dojść.

    Pozdrawiam
    Po wyborach... chapeau bas - moi rodacy!
  • Autor
    Jestem przeciwny jakimś układom ze zdrajcami Polski. Z takimi nie zasiada się do stołu... może kolejnego okrągłego stołu (tfu...). Większość elit III RP nie zasługuje by być częścią budowy nowej Rzeczpospolitej. A podziały między nami? Są duże, ale dziś to tylko emocje. PO-KO ma w polskim społeczeństwie poparcie rzędu 30% i jest to maksimum. Wynik R. Trzaskowskiego świadczy jedynie o tym, że te emocje po stronie wyborców opozycji zostały skutecznie rozbudzone, ale czy mogą one trwać długi czas? Raczej nie.

    II kadencja prezydenta A. Dudy może być kadencją, która na kartach polskiej historii może się zapisać złotymi zgłoskami. Teraz już nikt nie może mu czegoś nakazywać. Odpowiadać będzie za swoją działalność przed Bogiem, narodem i historią. Czy potrafi ponieść takie brzemię? Oby mu się udało.

    Pozdrawiam
    Zszywanie umarlaka
  • @Gringo 13:25:18
    Nigdy nie usunąłem żadnych komentarzy, nawet mi nieprzychylnych.

    Odpowiem na komentarz później.

    Pzdr
    Czy to dalszy upadek Łukasza Warzechy?
  • @Krzysztof J. Wojtas 08:48:08
    Problem tkwi w ty, że oddaliśmy nasz rynek medialny szczególnie Niemcom. To byłoby nie do pomyślenia w tym kraju. Niemcy mają jedną z bardziej restrykcyjnych rozwiązań ustrojowych w Europie, rozwiązń dotyczących rynku medialnego. U naw wystarczy teraz zaimplementować rozwiązania niemiecki a problem repolonizacji mediów sam się rozwiąże. Będzie to kosztowało budżet troche kasy, ale warto.
    Pozdrawiam
    Czy to dalszy upadek Łukasza Warzechy?
  • Autor
    Na ocenę wyborów przyjdzie czas. Także na ocenę wyborców tutejszego portalu. Kampania wyborcza uzmysłowiła mi, że nie zawsze ten kto mówi o polskości jest Polakiem i zależy mu na długookresowym rozwoju.
    Pozdrawiam
    Polska zwyciężyła
  • @viridiana 13:20:10
    Tekst nie dotyczy zupełnie obecnej sytuacji polityczno-społecznej w Polsce. Wskazuje jedynie na potrzebę zrozumienia jak myśli lewacka mniejszość i jej grupy oraz organizacje. Czym dla nich jest tak często przywoływana tolerancja. To nie jest przez nich rozumiana tradycyjnie, tylko właśnie w postaci tolerancji wyzwalającej, którą opisałem w tekście.
    Pozdrawiam
    Tolerancja represywna czyli lewacka nietolerancja...
  • @ikulalibal 11:54:18
    Po pierwsze: PiS nie jest moim uwielbieniem, ale racjonalnym - wedle mnie oczywiście - wyborem.

    Po drugie: Demokracja jest wyborem większości i rządzi partia, która osiągnie większość. Ja nie jestem demokratą, ale jest jak jest i trzeba racjonalizować swoje wybory w ramach tejże demokracji.

    Po trzecie: Tolerancja wyzwalająca dotyczy mniejszości i to lewacko-agresywnej. dotyczy to np. LGBTQ+, bojówek "antyfaszystowskich" w stylu Antify czy też bojówek czarnoskórych w USA w stylu BLM. Również też organizacji neomarksistowskich w stylu "feministycznych czarnych parasolek", proaborcjonistów, anarchistów, gender, new age, itd.

    Proszę zważyć, że te mniejszości narzucają swoją wolę większości, co już widać w krajach Starej Unii a nawet w USA. Trwało to bardzo długo, ale się im to udało, co widać w tzw. politpoprawności czy mulitikulturalizmie.

    Pozdrawiam
    Tolerancja represywna czyli lewacka nietolerancja...
  • @Wican 13:39:44
    Nikt mi za nic nie płaci. Zresztą nigdy o to nie zabiegałem a bloguję od lat. Pracuję na swoim a to mi umożliwia nieregularny czas pracy w ciągu dnia. Poza tym pisanie przychodzi mi dość łatwo. Pomysł, idea i już leci. Gorzej jest z tym czasem, jak notka wymaga poszukiwania różnych źródeł i ich przeczytanie. Wtedy to trwa dłużej i są większe odstępy w publikowaniu tekstów.

    Ale pominąwszy już to... Naprawdę uważam, że obecne wybory są bardzo ważne, ważne dla nas wszystkich. Stąd może takie teksty jak ten i to liczne, bo nie wyobrażam sobie, aby Polacy mogli wybrać R. Trzaskowskiego. Liczy się każdy glos...

    Pozdrawiam
    Czy stać Polskę na 3 letnie konflikty polityczno-społeczne?
  • @Jan Twardowski 22:12:38
    Co najmniej blade pojęcie to mam (oczywiście tak mi się wydaje), ale wybaczy Pan, że o tym z Panem nie będę dyskutował.

    Co do wypowiedzi dra Mentzena to zgadzam się, że ten podatek jest prosty, ale jak sam autor tej wypowiedzi zaznaczył, że wprowadzają go jak dotychczas małe kraje. Polska jest z nich największa i nie chodzi tu wcale o tworzenie utrudnień i barier, ale o to, aby był on dostosowany do wielkości naszej gospodarki.

    Mam też nadzieję, że w niedługim okresie objęte nim zostaną wszystkie firmy w Polsce, ale "nie od razu Kraków zbudowano" i trzeba trochę czasu.

    Poza tym nie zgodzę się z wypowiedzią doktora, że tak go skomplikował rząd, że znów zyskają na tym doradcy finansowi. Nawet po tych obostrzeniach jest on na tyle prosty, że każdy przedsiębiorca swobodnie może go ogarnąć samemu bez doradzania.

    Pozdrawiam
    System podatkowy. Estoński CIT
  • Autor
    Zero konkretów a tylko zawistne ubliżanie. Szkoda czasu na komentarz, tylko szkoda, że w tej notce pojawiło sie moje imię.
    Pzdr
    Dlaczego nie Duda

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

ULUBIENI AUTORZY

więcej